ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ
(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)
Αρ. Πρωτοκόλλου: 43/2020
Αθήνα, 23.10.2020
Να σταματήσουν άμεσα οι απολύσεις εν μέσω πανδημίας
Συνάδελφοι,
Άλλη μία απόλυση έγινε χθές 22/10/20 στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Εταιρικών Πελατών (1399). Συγκεκριμένα, ενημερώθηκε τηλεφωνικά η συνάδελφος Σμαράγδα Χαλεπλίδου «να μην προσπαθήσει να εργαστεί» σήμερα. Η ενημέρωση έγινε από τον άμεσο εργοδότη της, την ICAP, αλλά φυσικά η απόλυση επιβλήθηκε από τον πραγματικό εργοδότη, τη διοίκηση της Vodafone. Είναι η τρίτη απόλυση την τελευταία 3μηνία στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ από τον Αύγουστο έως τώρα έχουν φύγει από το τμήμα 15 εργαζόμενοι ακόμη.
Στο συγκεκριμένο τμήμα έχουν στοχοποιηθεί την τελευταία εξαμηνία όσοι συνάδελφοι έχουν προϋπηρεσία μεταξύ 3 και 5 ετών. Εδώ και μήνες οι συνάδελφοι είτε καλούνται σε αιφνιδιαστικές συναντήσεις από τον άμεσο εργοδότη, είτε λαμβάνουν προσωπικές επιστολές τις οποίες καλούνται να υπογράψουν. Κατά αυτόν τον τρόπο πληροφορούνται πως μετά από χρόνια προϋπηρεσίας είναι «ανεπαρκείς», είτε γιατί δεν πιάνουν κάποιο στόχο επίδοσης (συνήθως το περιβόητο brand NPS), είτε ότι δεν τηρούν το ωράριο ή τις διαδικασίες, προφάσεις πάντοτε διατυπωμένες γενικόλογα και αόριστα.
Με αυτό τον τρόπο η διοίκηση αποψιλώνει το τμήμα κατά γενική ομολογία από το πιο έμπειρο κομμάτι των συναδέλφων και το αντικαθιστά από νέους εργαζόμενους, τους οποίους δεν αφήνει τους οποίους δεν αφήνει να «παλιώσουν» ποτέ. Είναι ενδεικτικό πως στο τμήμα κάθε περίοδο περίπου 2 μηνών προσλαμβάνονται περίπου από 10 έως 20 άτομα εκ των οποίων οι περισσότεροι παραιτούνται πριν συμπληρώσουν 4μηνία, λόγω των συνθηκών (πιέσεις και εκφοβισμοί, ελλιπής υποστήριξη, χαμηλές αμοιβές). Με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά οι συνάδελφοι στο τμήμα που εργάζονται για διάστημα άνω των 3 ετών ουσιαστικά αποτελούν λιγότερο από 20% του τμήματος πλέον, ενώ περίπου αντίστοιχο ποσοστό είναι οι νεοπροσλαμβανόμενοι και τελικά το μεγαλύτερο κομμάτι του τμήματος κινείται μεταξύ 4μηνών και 1,5 έτους.
Την ίδια στιγμή στην ομάδα του 1399 οι νεοπροσλαμβανόμενοι συνάδελφοι που εργάζονται σε κτήρια έχουν διαχωριστεί από τους λίγους παλαιότερους συναδέλφους που εργάζονται σε φυσικούς χώρους με πρόσχημα τα μέτρα της πανδημίας αλλά με προφανή σκοπό να μην έρχονται σε επικοινωνία και γνωρίζονται με το παλαιότερο προσωπικό.
Αλλά και σε όλο το εύρος της εταιρείας από τον 2/2020 έως τώρα η εικόνα είναι ενδεικτική: εκατοντάδες συνάδελφοι έχουν αποχωρήσει με απολύσεις και «παραιτήσεις» για να αναπληρωθούν από πολύ λιγότερες προσλήψεις χειρότερα αμειβόμενων και κυρίως outsourcing συναδέλφων.
Είναι προφανές πως με τέτοιες συνθήκες «ανακύκλωσης» δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών και είναι επίσης προφανές πως τη διοίκηση δεν την ενδιαφέρει. Ποντάροντας σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες, στη μείωση του κόστους, στην αποδιάρθρωση των όποιων εργασιακών διεκδικήσεων και δικαιωμάτων πυροβολεί ουσιαστικά τα πόδια της, πράγμα που εύκολα διαπιστώνεται και από τη γενικότερη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι πελάτες τους τελευταίους μήνες (κατάρρευση των επικοινωνιών πριν περίπου από 1 μήνα, αδυναμία ορθής λειτουργίας λογισμικού και συστημάτων μετά από εργασίες αναβάθμισης που συνεχίζεται για 3η εβδομάδα, συνεχή σφάλματα στην εξυπηρέτηση και καταγραφή αιτημάτων κ.λπ.).
Έτσι εν μέσω πανδημίας και ενώ το μεγαλύτερο μέρος συναδέλφων δεν έχει επιστρέψει στους φυσικούς χώρους εργασίας η διοίκηση συνεχίζει τις μειώσεις προσωπικού, σε μία ανάλγητη προσπάθεια διατήρησης των τεράστιων ποσοστών κερδοφορίας της.
Οι πιέσεις που ασκούνται είτε σε νεοπροσλαμβανόμενους είτε σε και σε παλαιότερους συναδέλφους που εργάζονται με τηλεργασία από το σπίτι έχουν αυξηθεί και έχουν πάρει -όπως και παλαιότερα- τη μορφή ψυχολογικού εκφοβισμού. Συνηθισμένες πρακτικές είναι τη στιγμή που ο συνάδελφος εκτελεί εργασία, μιλά με πελάτη ή προσπαθεί να κλείσει αιτήματα να παρενοχλείται με συνεχείς παρατηρήσεις ότι αργεί, ότι πρέπει να πάρει κλήσεις, κ.λπ. με αποτέλεσμα την άσκηση αφόρητης πίεσης. Στους νεοπροσλαμβανόμενους που έχουν να διαχειριστούν και έναν χαώδη όγκο πληροφορίας με ελλιπή προετοιμασία, εκπαίδευση και υποστήριξη, η πίεση είναι τέτοια που συνήθως παραιτούνται πριν κλείσουν τους 2 με 3 μήνες στην εταιρεία. Ακόμα και όταν υπάρχουν σημαντικά τεχνικά προβλήματα που οφείλονται σε επιλογές της διοίκησης όπως είναι πρόσφατα η μη λειτουργία για μέρες του βασικού CRM συστήματος SIEBEL, το οποίο συνεχίζει να δυσλειτουργεί σε μεγάλο βαθμό, η μόνη επιλογή είναι ο όγκος δουλειάς ημερών να διεκπεραιώνεται από τους εργαζόμενους άμεσα μέσω αφόρητων πιέσεων από τους προϊσταμένους, που συνέχεια στέλνουν mail, skype μηνύματα, κλπ, ρωτώντας τους εργαζόμενους γιατί κάνουν τόσο αργά……(!!!), ενώ η αλήθεια είναι ότι το σύστημα δεν προχωράει, αναγκάζοντας επί της ουσίας συναδέλφους να εργάζονται ακόμα και στις 10.30-11.00 το βράδυ.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μία συστηματική προσπάθεια εκφοβισμού και «συνέτισης» των συναδέλφων για να εργάζονται σε εξαντλητικούς, απάνθρωπους ρυθμούς και βεβαίως να αντικαθίστανται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ώστε να μη σχηματίζονται δεσμοί στο τμήμα και διεκδικήσεις για ανθρώπινους ρυθμούς εργασίας.
Απέναντι σε όλα τα παραπάνω αλλά κυρίως απέναντι στη στοχοποίηση συναδέλφων στο τμήμα και στις αυξημένες απολύσεις, που κινδυνεύουν να λάβουν μορφή χιονοστιβάδας είναι αναγκαία μία συλλογική απάντηση.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους , νεοπροσληφθέντες και παλαιότερους, να αντιδράσουν και να υπερασπιστούν τις θέσεις εργασίας τους με αξιοπρέπεια χωρίς εκβιασμούς και παρενοχλήσεις
Οφείλουμε να σταθούμε δίπλα στη Σμαράγδα και σε κάθε συνάδελφο που η εταιρεία τον πετά στην ανεργία μετά από 3, 4, 5 ή και περισσότερα χρόνια εργασίας, γιατί έτσι την εξυπηρετεί το βραχυπρόθεσμο κέρδος της, επιδιώκοντας τη συνολική χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων.
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση θα επιδιώξουμε με τους συναδέλφους να υπάρξουν άμεσες πρωτοβουλίες διαμαρτυρίας και αντίστασης.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ